Jovanka Broz se povjerila pred smrt: ‘Tita su kidnapovali na 13 dana, kada se vratio nije više bio isti’

novi.ba
Scenarista i reditelj Milan Šarac ovih dana potpisuje monodramu-ispovijest “Ja, Jovanka Broz” koja je uveliko u pripremi i koja će, kako smatra, izazvati šok u javnosti i osvijetliti zatamnjene dijelove jugoslovenske i srpske istorije.

Scenarista i reditelj Milan Šarac je prije nekog vremena potpisao monodramu-ispovijest “Ja, Jovanka Broz” koja je javnosti osvjetljenje zatamnjenih dijelova jugoslovenske i srpske historije.

Lajtmotiv monodrame zapravo je predsmrtna želja i oporuka nekadašnje prve dame velike Jugoslavije, gotovo zavjetna ispovijest data nekoliko mjeseci pred smrt.

Šarac je za “Novosti” otkrio nekoliko ekskluzivnih detalja. On kaže da mu je Jovanka ispričala da je govorila Titu da preda preostale Dražine kosti njegovoj porodici.

“Neka ih njegova porodica sahrani gdje želi. Uvijek sam to govorila, ne samo kad se oko toga u narodu komešalo, ubjeđivala sam ga da je to najbolje rješenje. Nisam, nažalost, uspjela da ga ubijedim”, rekla mu je Jovanka.

Ona je u ispovijesti Milanu Šarcu otkrila i detalje iz vremena kada je počeo “neviđeni atak” da je odvoje od Tita.

“Došla sam u rezidenciju, a Tita nema. Nestao. Gdje je? Niko ni riječ da kaže. Nije ga bilo 13 dana. Bila sam u šoku. Nisam mogla nikome da kažem, mislim na svjetsku javnost, niti da ga sama tražim. Zamislite, države bez šefa države. Nestao čovjek u po’ bijla dana. Kad su ga vratili, nije to bio onaj moj Tito. To je bio prvi dan našeg konačnog razdvajanja. Gdje je bio? Ko ga je kidnapovao? Ispričala sam to samo Radu Čečuru, mom šefu obezbjeđenja, pukovniku policije”, priznala je Jovanka.

U monodrami će se vidjeti da se Titova udovica nikada nije odrekla svoje pravoslavne vjere. Bez obzira na režim u čijem je korijenu bio ateizam. Šarac svjedoči da je od njega Jovanka tražila da se sretne, zapravo da je posjeti mitropolit Amfilohije. To se i dogodilo, o čemu je svjedočio i mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije Radović.

Šarac navodi i da nije znao koji je bio epilog razgovora Jovanke i mitropolita, ali kaže da je Amfilohije kao najveću želju imao to da održi opelo na mjestu gdje su položene Dražine kosti.

“Da li mu je Jovanka nešto rekla, ja ne znam, ali je mene zavjetovala da joj on služi opelo kada dođe trenutak njenog odlaska u vječnost. Mitropolit nije bio tada u Srbiji, ali je nekoliko dana po Jovankinoj sahrani služio pomen u Kući cvijeća”, rekao je Šarac.

Iz obimnog materijala koji nije ušao u scenario, Šarac je za “Novosti” izdvojio i prizor iz vremena kada je Haški tribunal sudio Slobodanu Miloševiću. Šarac priča da je Jovanka veoma uvažavala porodicu Milošević.

“Jovanka je u jednom trenutku, potpuno spontano, kazala: ‘Moj Milane, vidiš kako govore neistinu da se Miloševićev otac ubio. Da se objesio. Nije to istina, Milane. Njega su ubili jer je bio ruski čovjek. Volio je Rusiju. Zato su ga ubili’”.

Ulogu Jovanke Broz u ovoj monodrami igraće glumica Snežana Savić jer, prema riječima reditelje i scenariste Milana Šarca, ona “po svemu, a posebno po moralnom načelu, ali i fizičkoj sličnosti sa Jovankom Broz, zaslužila tu ulogu.

Šarac je u dio života Jovanke Broz ušao po preporuci, zlatnoj ulaznici koju mu je povjerio general Đoko Jovanović, prvi komandant i zavičajac iz Like Titove Jovanke.

 

Novi kodeks u školama: Zabranjena šminka, bermude, bretele, pirsing….

Pirsinzi, minđuše u nosu, obrvama ili usnama to je od sada zvanično zabranjeno u osnovnim školama. Nema upadljivog šminkanja na licu i noktima, nošenja uske, kratke i izazovne odjeće po školskim hodnicima.

Zabranjene su visoke potpetice, prljava odjeća, u školu se ne smije dolaziti obnaženog stomaka i grudi. To su nova pravila propisana etičkim kodeksom koja od sad pa ubuduće učenici moraju da poštuju u jednom dijelu BiH.

“Dešava se, pogotovo u ljetnim nekim danima kada je vrućina velika da djevojčice dolaze, učenice, sa majicama na bretelice ili na primjer u sandalama. Dječaci opet u bermudama. Tu im odmah skrenemo pažnju”, Blanka Janjanin, osnovna škola Radoje Domanović u Osječanima.

Slična pravila važe i za nastavnike. U školu moraju da dolaze poštujući tačno određen modni stil. Odzvonilo je kratkim i kožnim pantalonama, pa čak i farmerkama što je iznenadilo mnoge. Na pitanje da li će se, ako bude morao, odreći farmerki Jugoslav Spasojević, nastavnik u osnovnoj školi Miloš Dujić iz Čelinca kaže:

“Heh, to je sad malo pitanje, jer farmerke svakodnevno svi nosimo. Ne vidim razloga da muškarac ne može nositi farmerke ako su uredne čiste”.

Učiteljicu Veru zatekli smo u trenerci i patikama. To je samo dok traje raspust. Zna se, kaže u školi nosi suknje, košulje i sakoe.

“Evo pošto je proljetni raspust pa i mi prosvjetni radnici smo našli za pravo da se ovako sportski obučemo, jer smo krenuli u šetnju. Nadam se da nam niko neće zamjeriti jer i mi smo ljudi kao i svi drugi”, rekla je Vera Milošević, učiteljica iz Trebinja.

Košulje, bluze i majice bez rukava odlaze u prošlost. Nastavnički modni detalj više ne smije da bude pretijesna i odjeća sa dubokim dekolteom. Nedopustiva su neprimjerena obilježja i poruke na majicama.

Ako ste nastavnik, na časove ne smijete dolaziti u papučama ili japankama. Bez obzira na to koliko je vruće moraćete se odreći čak i patika.

U tekstu piše da nepoštovanje etičkog kodeksa predstavlja povredu radne obaveze i dužnosti. Ipak nije preciziran način kontrole. Nastavnici kažu: “Biće kao i svaki put do sad.” Oni će kontrolisati učenike, direktor njih ili će po potrebi jedni drugima u zbornici biti modna policija.



0

Anketa

Da li se osjećate sigurno u vlastitom gradu ?

Loading ... Loading ...